Sunday, April 10, 2011

SHOPPING SAKAN

Keputusan kami sudah bulat untuk tidak balik mengundi.  Walaupun setiap undi itu penting, dua undi kami suami isteri tidak akan memberi impak di kawasan undi kami.

Bila dah bulat dengan keputusan, isteri dan anak mengajak mengambil kesempatan untuk pergi membeli-belah di Jalan Masjid India dan Jalan TAR.  Pukul 10.30 pagi kami sudah berada di sana.  Ingatkan sudah awal, rupanya ada ramai lagi yang datang lebih awal.

Pusing dua pusingan juga barulah dapat parkir.  Kiranya bernasib baik kerana ada orang keluar berhampiran dengan Restoran Yassin.

Pening kepala melihat orang yang agak ramai.  Jadi saya pun mengaku kalah dan janji tunggu di Restoran saja. Nak tidur dalam kereta pun tak boleh kerana rasa bahang cuaca yang panas.

Anak dan isteri shopping entah apa-apa sampai hampir pukul 2 petang.  Oleh kerana lama menunggu saya pun pergi meninjau juga ke gedung Jekel.

Sampai balik rumah saja, saya terus solat dan kemudian baring tidur.  Belum sampai sejam, isteri sudah kejutkan mengajak pergi ke Ikea pulak!

Aduh!  Malas betul melayan.  Jadi saya cakap saya pening kepala dan jika nak pergi bawa anak untuk temankan.

Ini kiranya macam habit.  Bila ada duit lebih tu suka bershopping sakan; memang tak boleh simpan saja.  Tak cukup shopping di KL tadi, tapi pergi di PJ lagi.

11 comments:

JJAKA said...

Salam kenal.
Wah! Sakan tu!
Rugi juga tak balik tengok macam2 sandiwara di sana.

Ari said...

Salam Asan.
Waduh! Memang sakan!

KUYA said...

Memang betul2 sakan!

MIZA said...

Salam.
Sakan sungguh! Hehe.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Habiskan wang yang sepatutnya digunakan untuk balik mengundi ke? :)

ROHAM said...

Salam ziarah.
I mohon ampun & maaf di atas apa2 juga kesalahan yang ada.
This wl b my last visit.
All the very best 2U Asan.

ISARA said...

Kiranya tebal sakunya!

KAKIAH said...

Salam Asan.
Hehe .. orang pompuan tak sangat layan!

Zizaq said...

Salam Asan.
Saan sungguh.
Memang berpantang ada duit lebih! Hehe.

CIKDAH said...

Aslmkm.
Jangan ikut sangat kerenah isteri .. susah! Hehe.

RAM said...

Salam Asan.
Naper tak balik ngundi?
Katanya sedang panas di sana!