Friday, July 23, 2010

AKU JADI CALON?

Keluarga di kampung menyampaikan berita bahawa ramai meminta aku ikut jadi calon dalam pilihanraya negeri yang akan diadakan tidak lagi ini.  Lawak betul!

Aku hanya seorang ahli biasa.  Pun aku bukan setuju sangat dengan penjuangan parti.  Ibu bapa dan keluarga yang mendaftarkan nama aku sebagai ahli semasa mereka mengadakan gerakaan mencari ahli baru lebih sepuluh tahun yang lalu.

Memang betul la dah lama aku terdaftar sebagai ahli.  Tetapi aku tak pernah aktif pun.

Agaknya perkara seperti ini yang berlaku semasa pemilihan calon.  Hujung-hujung dapat calon yang hampeh!

9 comments:

Zizaq said...

Salam Asan.
Wahhhhh! Bagus la tu! Nanti jadi YB = Yang Berkhidmat .. jangan ikut jadi Yang Bangang sudah la!

Man Kuchai said...

Salam Asan..

Wah...macam mana tu..

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Mun kitak simauk, sik apa2 nak?

SITIJA said...

Salam Asan.
Asan memang orang Sarawak ke?

ASAN said...

2 Zizaq:
Saya tak berminat nak jadi calon pun. Mereka ingat saya banyak duit agaknya!


2 Man Kuchai:
Entah la .. mungkin kerana saya orang Sarawak, & mereka ingat saya ada duit & byk contact agaknya!


2 Kak G:
Benar Kak G, nang aku simauk .. sik hal!


2 SITIJA:
Ya, saya memang orang Sarawak.

Sanna said...

Salam Asan.
Waa .. bagus la! Peluang tu, apa salahnya mencuba!

KERI said...

Salam Asan.
Seronok juga tu! :)

RAISA said...

Salam Asan.
Mereka sudah tidak nampak orang lain yg lebih layak agaknya!

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Jengah jer.:)